پشتیبانی واتس آپ لی لی وب
menuordersearch
lilyweb.ir

اشتباهات رایج در سئو (قسمت دوم) ,

۱۴۰۰/۳/۲۳ یکشنبه
(3)
(0)

اشتباهات رایج در سئو (قسمت دوم)

اشتباهات رایج در سئو (قسمت دوم)

اشتباهات رایج در سئو (قسمت دوم)

 

 

 

  • محتوای تکراری

بر خلاف تصور نوشته های تکراری (چه در وب سایت خودتون و چه از وب سایت های دیگه کپی کنید) از نظر گوگل و خزنده های گوگل آزار دهنده و غیر معمول به شمار می‌آیند

پس تا می‌توانید محتوای وب سایت را خودتان درج کنید و از کپی کردن و تکراری نوشتن پرهیز کنید.

همیشه متفاوت تر بنویسید تا محبوب تر باشید

پس هرگز این اشتباه را نکنید که برای اینکه راحت باشید و مطالب بیشتری در وب سایتتان درج کنید، بخواهید از کپی کردن مطالب استفاده کنید!

 

  • پیوندهای خراب

لینک ها رو واقعی در وب سایت درج کنید ! مثلا در فروشگاه شما مطلب با عنوان "استفاده صحیح از موبایل" درج کردید و در زیر همان مطلب "مزایای استفاده از کوله پشتی کوهنوردی"را گذاشتید! طبعتاُ مخاطب به اون صفحه نخواهد رفت ! اما اگر شما بعد از مطلبی راجع به " استفاده صحیح از موبایل" مطلب مرتبط مثلاً "نحوه نگه داری از باطری موبایل" را درج و لینک می‌دهید در واقع شما سئو کرده اید و از سئو شما توسط خزنده های گوگل هم استقبال میشه و به مرور زمان پیشرفت می‌کنید.

اینطوری چون یه صفحه سایت رو به یه صفحه دیگه پیوند زدید، کاربرها هم بیشتر تو سایتتون میمونن. این کار جزء روال عادی سئوی سایت به حساب میاد، چون وقتی لینک داخلی میدید، موتورهای جستجو به سایتتون میخزند و بخاطر ارتباط قسمت های مختلف سایت بهم و پیوندها، محتواشو با ارزش ارزیابی می‌کنن.
اما اگه این پیوندهای داخلی خراب باشن و کاربرها یا ربات های سایت با خطای 404 مواجه بشن، محتوا بی ارزش تلقی میشه. صفحات 404 به اعتبار سایتتون لطمه میزنن و وقتی موتور جستجو به سایتتون بخزه و با این وقفه ها روبرو بشه، به سایتتون رتبه کمتری میده و در نتیجه سایتتون تو جایگاه پایین تری قرار میگیره. میتونید با ابزار

web validator tool پیوندهای خراب سایتتونو پیدا کنید.

  • بک لینکهای کلاه سیاه و نساختن لینک

بک لینک ها، پیوندهایی هستن که از بیرون از سایتتون به سایت شما لینک میدن. وقتی با این لینک ها به سایت خودتون لینک میدید از نظر سئو خیلی اثر داره، اما یه سری برای اینکه رتبه بگیرن، با پول، لینک های بی کیفیت گرفتن و یه سری هم سایت هایی ساختن که لینک میفروختن و چون پر میشد از لینک های جورواجور، به مزرعه لینک معروف شدن. این شد که گوگل تغییراتی تو الگوریتمش داد تا سایت هایی رو که تو خرید یا فروش لینک دخیل هستن جریمه بشن. برای اینکه بتونید بدون جریمه شدن لینک بگیرید، باید دایرکتوری های با کیفیت پیدا کنید و از سایت هایی که کارشون مشابه کسب و کار شماست لینک بگیرید. موتورهای جستجو تو تشخیص لینک های تبلیغاتی خیلی زیرکانه عمل می‌کنند. با این حال ابزارهای زیادی هم هستن که – هرچند ممکنه وقت گیر باشند – کمک می‌کنن بتونید بک لینک های با کلیک بگیرید.

اما دو نکته رو یادتون باشه: اگه لینک نداشته باشید بهتر از اینه که لینک های بد داشته باشید، و اینکه اول به محتوا توجه کنید، اولویت بعدی رو بذارید رو لینک ها.

  • سئوی درون-صفحه ناتمام

سئوی درون-صفحه یعنی همون چیزهایی که قبلا گفته شد مثل کلیدواژه، محتوای با کیفیت و بروزرسانی های منظم، بعلاوه جنبه های فنی مثل پرکردن توصیفات متا، عنوان و تگ های تصاویر با کلیدواژه مناسب، بعلاوه افزودن کلیدواژه به اولین پاراگراف متن ها. البته مرتبا پیام برندتون هم در طول سایت بیارید.

  • عدم استفاده از شبکه های اجتماعی

این روزها اگه یه تجارتی میخواد اعتبارشو حفظ کنه، باید تو شبکه های اجتماعی حضور داشته باشه. این کار برای شهرت برند، نگهداشتن مشتری ها و طرفدارهای وفادار و اشتراک گذاری مطالب سایت هم خیلی عالیه. وقتی مطالب سایتتونو تو شبکه های اجتماعی به اشتراک میذارید، موتورهای جستجو میبینن مطالبتون تو جاهای دیگه هم پخش شدن، برای همین رتبه سایتتون رو بهتر می‌کنن.

  •  دنبال نکردن یا اندازه نگرفتن میزان پیشرفت

حتما باید در جریان عملکرد سئوتون باشید. برای بررسی میزان تغییرات و در نتیجه تعیین گام های بعدی و رفع نقایص باید از   Google Analytics یا ابزارهای دیگه استفاده کنید. برای بررسی میزان پیشرفتتون از ابزارهای تعیین کننده اهداف تبدیل، بررسی کلیدواژه ها و گزارش های هفتگی استفاده کنید.

 

 

در ادامه بخوانید:

 

 

 

 

مشاوره رایگان : 1346 765 0921

طراحی و اجرا لی لی وب