نکات مهم در سئو (قسمت سوم)
با توجه به اینکه تجارت الکترونیک و طراحی سایت به سرعت در حال رشد است برای داشتن سایت موفق نیاز است تا حداقل اطلاعات اولیه را درباره سئو و بهینه سازی سایت درک و پیاده سازی کنیم.
برای اجرای درست سئو نیاز است تا همواره نکاتی را رعایت کنیم.
در این مقاله سعی داریم به برخی از این نکات مهم در سئو ی سایت بپردازیم.
به همین منظور موارد ضروری را ذکر خواهیم کرد.
همانطور که در قسمت قبل خواندید به ادامه مطلب میپردازیم و مواردی دیگر از نکات مهم در سئو را بررسی میکنیم. و خواهیم گفت که چگونه سایت خود را بهینه سازی کنید.
نکات مهم سئو در طراحی سایت
از کلمات کلیدی خود به عنوان متن لینک هاتون استفاه کنید:
لینک هایی که درآن از کلمات مرتبط استفاده میشود، به عنکبوت ها (خزنده ها) میگوید که لینک مربوطه درباره چیست. لینک هایی که با متن "click here" یا مشابه به این هستند هیچ کاری برای بازدید موتورهای جستجو انجام نمیدهند. و هیچ تاثیری در سئوی سایت ندارند.
لینک های خود را هوشمندانه بسازید:
لینک هایی را به ،سایت های معتبر داشته باشید و اگر جستجوی محلی برایتان مهم است لینک هایی به سایت های مورد اعتماد در ناحیه جغرافیایی خودتان داشته باشید. همچنین لینک های ورودی به سایت های رقبای خود را تحلیل و بررسی کنید تا لینک هایی که شما هم باید به دست آورید را پیدا کنید. محتوای خوب در پایه ای ثابت ایجاد کنید و از
رسانه های اجتماعی برای آگهی و ایجاد لینک استفاده کنید.(وبلاگ برای این منظور عالی است).
به همین منظور لی لی وب در طراحی سایت های خود به این امر بها داده و برای کلیه وب سایت ها بخش بلاگ را ایجاد کرده است.
یک وبلاگ بسازید و در سایر وبلاگ های مرتبط شرکت کنید:
موتورهای جستجو ،بویژه گوگل عاشق وبلاگ ها با محتوای تازه و داده های بسیار ساختاریافته است .فراتر از آن، برای پیوستن به مطالب موجود که پیش از این در مورد شرکت یا صنعت شما جای گرفته اند، هیچ راه بهتری نیست. همچنین خواندن وبلاگ های دیگر و نظر دادن در آنها انتشارات شما را افزایش میدهد ونیز کمک میکند تا لینک های جدید بسازید.
نکته:نام وبلاگ خود را مثل نام دامنه خود قراردهید. به عنوان مثال blog.yourdomain.com
در این صورت دامنه اصلی شما هر لینک مفیدی را برای وبلاگ شما میگیرد.
منابع ترافیکی خود را متنوع کنید:
ممکن است گوگل امروز 70 درصد از ترافیک شما را موجب شود اما چه میشود اگر آپدیت الگوریتم بزرگی به شما ضربه سختی بزند؟ چه میشود اگر دیدگاه گوگل شما فردا از بین برود؟ خبرنامه ها و دیگر محتواهای
مشترک محور میتوانند به شما کمک کنند تا ترافیک یا مشتریان خود را حفظ کنید.
ایجاد وبلاگ، استفاده از رسانه های اجتماعی و جستجوی محلی و ... کمک خواهند کرد تا مخاطبان بالقوه ی وفادار را افزایش دهید و وجود مشتریان است که شاید به شما کمک کند تا از تغییرات ناگهانی گوگل در امان بمانید.
مزیت جستجوی محلی را به کار بگیرید:
جستجوی آنلاین برای خرید آفلاین روندی رو به رشد است.سایت خود را بهینه کنید و ترافیک محلی را با نمایش برجسته آدرس و شماره تلفن بدست آورید.
از رسانه های اجتماعی تجاری عاقلانه استفاده کنید:
از هر شبکه اجتماعی که استفاده میکنید اولین وظیفه این است که فعال باشد و توقف نکنید و مشتریان بالقوه را ترغیب کنید البته نه به صورت آزار دهنده.
در ادامه بخوانید: