پشتیبانی واتس آپ لی لی وب
menuordersearch
lilyweb.ir

اشتباهات رایج در سئو (قسمت اول) ,

۱۴۰۰/۳/۲۲ شنبه
(5)
(0)

اشتباهات رایج در سئو (قسمت اول)

اشتباهات رایج در سئو (قسمت اول)

اشتباهات رایج در سئو  (قسمت اول)

اگرچه سئوی سایت یکی از عوامل خیلی مهم موفقیت سایت محسوب می‌شود، اما ممکن است در سئو کردن هم اشتباهاتی رخ دهد که باعث صدمه و خسارت جبران ناپذیر شود. شماری از این موارد را در مقاله زیر می‌توانید بخوانید و استفاده کنید.

 

  • چپاندن کلیدواژه

بطور معمول برای بهینه سازی سایت، از کلید واژه هایی که بیشتر در گوگل جستجو میشه رو پشت سر هم و در همه جای سایت ردیف می‌کنند.

مثلا در متاتگ ها یا در محتوای سایت !

اما خیلی زود دستشون برای گوگل رو شد و فهمیدند همین که کلیدواژه ای تو سایت تکرار شده باشه، الزاما اون صفحه رو به منبع خوبی تبدیل نمی‌کنه. الآن، گنجوندن کلیدواژه ها تو یه سایت به عنوان یکی از روش های کلاه سیاه ها محسوب میشه. به عبارت دیگه یعنی دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجو؛

در نتیجه ممکنه گوگل سایت رو جریمه کنه.

 

  • تحقیق نکردن درباره کلیدواژه ها

این روزها بسیاری ازسئو کاران فقط میگن "طبیعی بنویسید و نگران کلیدواژه ها نباشید" ،این کاملاً درسته

اما میتوانید خیلی بهتر از این، از الگوریتم های جستجو به نفع خودتان استفاده کنید. نوشتن مطالب با کیفیت در وب سایت، یکی از عوامل خیلی مهم است. قبل از اینکه برای سایتتون مطلب بنویسید، راجع به کلیدواژه هاتون تحقیق کنید و انتخابشون کنید، تا بتونید طبیعی بنویسید.

 

  • عدم استفاده از کلیدواژه های طولانی

کلیدواژه های طولانی یا عبارت های توصیفی هم میتونن جزء کلیدواژه ها باشن. اتفاقا احتمال اینکه این جور کلیدواژه ها رتبه خوبی بگیرن بیشتره ! تعجب کردید !

میدونید چرا؟

چون اینجور کلیدواژه ها، جزئیات عبارت مورد جستجو رو هم تو خودشون دارن. هرچند اینطوری ممکنه کمتر کلیک بگیرید، اما همون مقدار کلیک هایی هستن که دقیقا دنبال مطلبی مثل مال شما میگشتن. اینطوری رتبه سایتتون هم بالاتر میره، چون رقابت تو کلیدواژه های طولانی کمتره و راحتتر میتونید بیایید بالای لیست نتایج جستجو.

مثلا دو نفر رو در نظر بگیرید، یکی "خرید موبایل" سرچ می‌کنه و دومی "خرید موبایل هوشمند سامسونگ".

احتمالا عبارت دوم از طرف خریداری سرچ شده که دقیقا میدونه چی میخواد. احتمال اینکه منجر به خرید بشه هم بیشتره.

 

  • اضافه نکردن مطالب جدید به سایت

حتی اگه یه سایت عالی با مطالب جذاب و کلیدواژه های بهینه شده و آماده رفع نیازهای کاربرها داشته باشید، باید به اهمیت بروزرسانی منظم محتوای سایت پی برده باشید تا بتونید به طور ایده ال جزء 3 تا سایت اول گوگل قرار بگیرید. اما بدونید که اگه سایتتونو منظم بروز نکنید، موتورهای جستجو هم همیشگی بهتون توجه نمیکنن. هربار که یه مطلب جدید تو سایتتون میذارید، مثل یه چراغ دیده بانی میمونه که ربات های جستجوگر و خزنده های گوگل رو به سمت سایتتون هدایت می‌کنه. این ربات ها به سایتتون میخزن و سایتتونو فهرست می‌کنن، در نتیجه شانس بالا رفتن رتبه سایتتون بیشتر میشه.
نمیدونید چطوری میشه به سایت مطلب جدید اضافه کرد؟ خب میشه مقاله نوشت، صفحه جدید به سایت اضافه کرد، یا چیزهایی برای دانلود گذاشت. اما این بروزرسانی ها باید طبق یه نظم مشخصی باشن و مطالب هم معتبر و به درد بخور باشه تا شانس شما برای بالا رفتن رتبه با اون بروزرسانی بیشتر بشه.
هر چند وقت یکبار کافیه؟

معمولا اگه سایتی روزی یکبار یا حداقل هفته ای دو سه بار بروزرسانی کنه، میشه گفت مرتب بروزرسانی می‌کنه.

لازم نیست حتما یه مطلب بلند بالا بنویسید تا بگیم بروزرسانی انجام شده. حتی میشه فقط یه تغییر کوچیک تو سایتتون بدید، اما اگه مقاله عکس دار بذارید علاوه بر اینکه اثرگذارتره، راحت تر هم هست. مقاله های عکس دار بیشتر توجه مخاطبان رو جلب می‌کنن. اما اینم بدونید که حتی اگه مخاطب ها تو سایتتون یه نظر بذارن هم یه بروزرسانی محسوب میشه.

  • محتوای ضعیف

موتورهای جستجو شروع کردن به اینکه به سایت هایی که مطالبشون کمه، رتبه کمتری تو نتایج جستجو بِدن. قبلا باید هر مطلب حول و حوش 300 کلمه میبود، اما الآن برندهای پیشروی جهان و تحلیلگرهای بازاریابی به این نتیجه رسیدند که مطالب طولانی بخاطر اینکه برای خواننده ها مفیدترند، رتبه های بالاتری میگین.

بنابراین، باید هدفتون این باشه که مطالب رو برسونید به 1500 کلمه، و صد البته، همراه با بهینه سازی توصیفات متاتگ های عکس و فرمت های دیگه ای که برای متن انجام میدید.

 

 

در ادامه بخوانید:

 

مشاوره رایگان : 1346 765 0921

طراحی و اجرا لی لی وب